Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), realizează un Manual de brand turistic şi broşuri prin care să promoveze brandul turistic al României, pentru care va plăti peste 120.000 de euro. Astfel, ministerul pe care îl conduce organizează selecţie de oferte pentru achiziţionarea de servicii privind realizarea Manualului de brand turistic al României şi servicii de promovare prin realizarea de materiale promoţionale (broşuri) cu rol în lansarea noului brand turistic al României.
Finanţarea celor două proiecte este asigurată de la bugetul MDRT pe anul 2010, capitolul "Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN), Programe din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR)". Valoarea estimată pentru realizarea broşurilor este de 95.000 de euro, fără TVA, echivalentul a aproximativ 408.500 de lei, fără TVA, iar pentru realizarea Manualului de brand turistic, valoarea estimată este de 5.000 de euro, fără TVA, echivalentul a aproximativ 21.500 de lei, fără TVA. Termenul de execuţie şi predare pentru broşuri este de 60 de zile calendaristice de la semnarea contractului, iar pentru Manualul de brand turistic este de 15 zile. Pentru ambele licitaţii, ofertele se vor depune la sediul MDRT direct sau prin poştă. Pentru manuale, data-limită pentru depunerea ofertelor este 1.11.2010, ora 10:00, urmând ca deschiderea ofertelor să se realizeze în aceeaşi zi la ora 12:00. Pentru broşuri - data-limită de depunere a ofertelor este - 1.11.2010, ora 12:00, urmând ca deschiderea ofertelor să se realizeze în aceeaşi zi, la ora 14:00.
Firmele interesate să depună ofertă trebuie să îndeplinească mai multe condiţii. Astfel, pentru realizarea broşurilor, firmele vor depune documente din care să rezulte că media cifrei de afaceri pe ultimii trei ani trebuie să fie egală sau mai mare de 190.000 de euro, echivalent a 817.000