Mogulul media a lansat luna trecută televiziunea de afaceri Fox Business, care va ataca audienţa şi veniturile din publicitate ale televiziunilor consacrate CNBC şi Bloomberg TV Odată cu
Mogulul media a lansat luna trecută televiziunea de afaceri Fox Business, care va ataca audienţa şi veniturile din publicitate ale televiziunilor consacrate CNBC şi Bloomberg TV
Odată cu apariţia postului Fox Business, concurenţa pe nişa televiziunilor cu profil de afaceri din SUA a devenit foarte strânsă. Fox încearcă să erodeze supremaţia canalului CNBC Universal, care, de ani buni, este liderul acestei pieţe.
După doi ani de zvonuri şi speculaţii, News Corporation, compania de media a mogulului Rupert Murdoch, a intrat, la mijlocul lunii trecute, pe nişa televiziunilor de afaceri. News Corp. a lansat postul Fox Business pe un segment care până acum a fost monopolizat de CNBC, canal deţinut de trustul NBC Universal.
Fox se vrea un concurent puternic şi nu se bazează doar pe investiţia iniţială imensă de 100 milioane de dolari. Murdoch are şi alţi aşi în mânecă: experienţa jurnaliştilor de la Wall Street Journal, ziar pe care l-a achiziţionat de curând, şi pe directorul editorial Roger Ailes, cel care a deţinut timp de cinci ani aceeaşi funcţie la... CNBC. Ca orice post tv nou, Fox porneşte însă şi cu câteva dezavantaje.
Numărul de abonaţi este mult mai mic decât cel al concurenţei: 31 de milioane de telespectatori, de trei ori mai mic faţă de CNBC, care are 95 de milioane.
În plus, specialiştii în media îi acordă televiziunii un break-even (perioadă în care o companie poate aduce profit) de minimum doi ani, timp în care News Corporation îşi poate recupera cele 100 milioane de dolari investite în lansare.
Notorietatea lui Murdoch, avantaj pentru FOX
Chiar dacă are mai puţin de o lună de la lansare, televiziunea are deja reputaţi