Falimentul dreptei 5 km de autostrada Infrastructura si transporturile ar trebui sa constituie un obiectiv prioritar al oricarei guvernari. Nu reinventam roata cand spunem ca dezvoltarea durabila a regiunilor, dar si a unei tari, in ansamblu, este asigurata doar de o infrastructura performanta. Daca s-ar fi mers in ritmul din perioada 2000-2004 (cand PSD s-a aflat la putere), Romania ar fi avut cel putin doua magistrale rutiere functionale la nivel european. Dar, din pacate, acum, in 2008, dupa 4 ani de guvernare de dreapta (PNL si PD-L), au fost realizati doar... 5 km de autostrada, reabilitarile drumurilor s-au facut de mantuiala, banii pentru plata investitiilor vin cu intarziere, iar lucrarile stagneaza. Romania este in pericol de a-si opri cresterea economica din cauza capacitatii insuficiente a infrastructurii. Marii investitori din Uniunea Europeana ne ocolesc, demarand sau transferand afacerile la vecinii nostri. In mod direct sau indirect, acest factor influenteaza extrem de negativ intreaga economie nationala si, implicit, prin costurile si perioadele de realizare foarte mari, nivelul de trai al majoritatii cetatenilor. Dezinteresul autoritatilor in urmarirea si coordonarea lucrarilor de infrastructura a facut din viata romanilor un adevarat calvar.
Autostrazile, drumurile nationale, aeroporturile sau caile ferate sunt baza pe care se sprijina si se dezvolta o economie sau, dimpotriva, pot constitui factorul limitativ care duce la stagnare sau regres. In acest moment, suntem in a doua situatie. Una dintre prioritati trebuie sa fie acordarea de investitii masive in infrastructura de transport, pentru a accelera dezvoltarea acesteia, cu asigurarea, in acelasi timp, a confortului cetatenilor. Avem nevoie de drumuri si, pentru aceasta, avem nevoie de vointa si determinare politica. Obiectivul il reprezinta asigurarea confortului tuturor persoanelor