Parlamentul European şi-a creat profil pe reţele sociale, pentru a creşte gradul de conştientizare privind alegerile europene, vizaţi fiind în mod special tinerii. "În plus faţă de site-ul special dedicat alegerilor, lansat în ianuarie 2009, Parlamentul European a creat acum un profil pe Facebook (care înregistrează mai mult de 175 milioane de utilizatori) şi altul pe MySpace (peste 250 milioane de utilizatori). O serie de fotografii, actualizate zilnic, sunt disponibile pe site-ul Flickr, fiind vorba despre imagini ale instalaţiilor tridimensionale şi ale «Cabinei multimedia» - o cabină unde cetăţenii pot înregistra mesajele lor adresate deputaţilor europeni din toate statele membre".
PE menţionează că direcţionarea către mijloacele de comunicare sociale, unde utilizatorii internet petrec din ce în ce mai mult timp şi care au devenit foarte influente în ultimii ani, va permite tinerilor care votează pentru prima dată să ia contact cu problematica europeană şi îi determină să se intereseze de acţiunile Parlamentului, de munca deputaţilor şi de semnificaţia alegerilor europene pentru ei. Aceste profiluri vor servi de asemenea ca legătură către diferite resurse online şi produse editoriale disponibile pe website-ul principal.
Un canal subsidiar va fi de asemenea lansat în curând sub sloganul "EU Tube", în cadrul platformei YouTube, pentru a publica materiale video referitoare la campania electorală, informează PE. În mai 2009, pe site-urile web va fi lansată şi o campanie cu bannere electronice, care va folosi culorile şi imaginile campaniei de comunicare instituţională, inclusiv prin introducerea de cuvinte-cheie în motoarele de căutare. O campanie va fi de asemenea lansată în reţeaua MySpace, care să facă legătura cu profilul MySpace al Parlamentului European.
În săptămânile următoare, noi spaţii interactive vor fi prezentate pe site-ul al