La început de secol XX, oraşul Piatra Neamţ lua avânt în dezvoltarea urbanistică. Mandatul primarului Nicu Albu este sinonim cu „marea epocă constructivă” în care au fost realizate bulevardele, au fost introduse iluminatul electric, a fost prelungită calea ferată şi s-a inaugurat parcul Cozla.
În anul 1900, oraşul era împărţit în trei circumscripţii administrative, cu 77 de străzi şi stradele, care erau clasificate în trei categorii. Conform documentelor de arhivă, în anul 1900 erau înregistrate 35 de străzi de categoria întâi, 31 de categoria a doua şi 11 de categoria a treia. Mai puţin de jumătate din totalul străzilor avea trotuare.
„Trebuie subliniat faptul că străzile oraşului reşedinţă de judeţ purtau, spre cinstea locuitorilor şi edililor, nume de personalităţi politice şi culturale, de sfinţi, locuri împământenite în conştiinţa cetăţenilor din această parte de ţară”, spune profesorul Gheorghe Radu, fost director al Arhivelor Naţionale.
Mandatul primarului Nicu Albu (1901-1904) este sinonim cu „marea epocă constructivă”. În acea perioadă au fost construite Bulevardul Ferdinand, străzile C.V. Andrieş şi Zânelor, au fost reabilitate sediile primăriei şi pompierilor. Tot atunci a fost înfiinţată sera de flori, a fost realizat primul blocaj de piatră al râului Bistriţa şi au fost introduse iluminatul electric şi reţeaua de apă potabilă. Gara a fost adusă în oraş, a fost prelungită calea ferată, s-a consolidat muntele Cozla şi s-a inaugurat parcul Cozla.
„Piatra are o strălucire modernă, în armonie cu destinaţia sa de staţie de aer. Văzut noaptea, la lumina globurilor şi arcurilor electrice, oraşul este copleşitor, dar impresia de curăţenie şi civilizaţie se menţine şi ziua” a remarcat dezvoltarea oraşului istoricul Nicolae Iorga, într-o vizită făcută la Piatra Neamţ în anul 1903.
Primul oraş din Mol