Săptămânal dispar din Timişoara mai multe biciclete. Se fură de pe stradă, din scara blocurilor, de la şcoli sau pieţe. Comunitatea bicicliştilor cere pe forumuri Poliţiei să stopeze valul de furturi, însă nici ei nu au o sarcină uşoară
În ultimii doi ani s-au oferit 10.000 de numere de înmatriculare în campania Verde pentru biciclete. Odată cu înmulţirea bicicletelor în Timişoara, au apărut şi hoţii. Săptămânal dispar mai multe biciclete. Se fură de pe stradă, din scara blocurilor, de la şcoli sau pieţe. Comunitatea bicicliştilor cere pe forumuri Poliţiei să stopeze valul de furturi, însă nici ei nu au o sarcină uşoară. De regulă, bicicletele furate nu mai sunt recuperate niciodată.
„Marea majoritate a bicicletelor furate dispar în zonele rurale. Există o mare problemă în identificarea bicicletelor furate. Cine opreşte pe cineva pe bicicletă să îl întrebe de acte sau serie? Hoţii vin pe jos din zonele limitrofe şi pleacă pe biciclete. O vinde super rapid, la sume mici de bani. Pe de altă parte, nimeni nu-l întreabă pe badea Gheorghe de unde are bicicleta”, a declarat Marcel Pleş, şeful de post din comuna la Şag, care are o vastă experienţă în domeniul „furturi”, în Timişoara.
Soluţia, simţul civic
Hoţii nu au niciun secret când vine vorba să desfacă sau să taie lacătele şi legăturile, astfel că cea mai bună măsură de sigurnaţă a proprietarilor este să stea cu ochii pe biciclete. „În general, elementele de siguranţă nu sunt pentru hoţi. Ele eventual le încetinesc munca. De obicei vin pregătiţi cu un patent în geantă, cu care taie lanţurile. Am întâlnit un caz în care hoţul a lăsat roata legată de grilaj, dar a furat restul bicicletei”, a mai spus Pleş. Acesta le sugerează timişorenilor să aibă simţ civic şi să intervină când observă că se fură o bicicletă.
Există şi adevărate reţele infractori care după ce fură bici