Asocierea formată din Transferoviar Grup (deţinută de Călin Mitică) şi Donau Finanz s-a retras din cursa pentru cumpărarea pachetului majoritar de acţiuni la CFR Marfă, astăzi, până la 12, fiind ultima zi în care cei doi peţitori puteau depune oferta finală.
Kinga Mădărăşan declara ieri pentru ZF că deşi a cerut amânarea procedurii de privatizare, pentru a avea timp să facă evaluarea companiei şi să analizeze toate documentele financiare ale CFR Marfă, nu s-a întâmplat asta, termenele de depunere ale actelor fiind foarte scurte.
În cursă a rămas GFR, compania deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica.
Mâine, 20 iunie, Transporturile trebuie să anunţe câştigătorul privatizării, potrivit calendarului de privatizare. Astăzi era ultima zi când cei doi investitori puteai depune ofertele financiare finale.
Cu doar trei zile înainte de desemnarea câştigătorului în procesul de privatizare a CFR Marfă americanii de la OmniTRAX Inc, care au depus documentele de participare pentru această privatizare, însă au ieşit din cursă pe 5 iunie pentru că nu au făcut o ofertă preliminară în plic, au anunţat că au contestat procesul de privatizare al CFR Marfă şi solicitau reluarea acestuia.
După ce OmniTRAX ieşise din cursă, pe 5 iunie, s-a decis ştergerea datoriilor transportatorului către stat printr-o ordonanţă de urgenţă şi, separat, începerea transferului unor active (pe care nu le-a făcut publice) către CFR SA, care administrează infrastructura feroviară şi SAAF (Societatea de Administrare Active Feroviare).
Procesul de privatizare a început cu stângul.
După ce la prima încercare de privatizare toţi cei trei investitori care au depus documentaţia de participare, GFR, Transferoviar Grup şi Donau Finanz, OmniTRAX, au fost descalificaţi, Transporturile au reluat privatizarea prin relaxarea nejustificată a condiţiilor. Astfel, nivelul cif