Rata de crestere pe 2008 a fost influentata de scaderea cu 30% a vanzarilor in T4, spune Mihai Guran, country manager al Dell Romania si Bulgaria.
Dell Romania, subsidiara locala a celui de-al doilea producator de PC-uri din lume, a comercializat anul trecut 100.841 de laptopuri, desktopuri si servere, in crestere cu 19% fata de nivelul de 84.421 de unitati consemnat in 2007.
Laptopurile au avut cea mai mare pondere in totalul vanzarilor, respectiv aproximativ 70.000 de unitati.
La jumatatea anului trecut, compania americana isi propusese sa livreze 120.000 de computere pe piata din Romania.
Mihai Guran, country manager al Dell pentru Romania si Bulgaria, spune ca trimestrul al patrulea din 2008 a fost semnificativ mai slab pentru companie decat exercitiul similar din 2007, vanzarile scazand cu aproape o treime. Raportat la trimestrul al treilea din 2008 insa, vanzarile au urcat moderat.
"Partenerii Dell din Romania au livrat in trimestrul al patrulea al anului trecut 26.113 laptopuri, desktopuri si servere, in crestere cu aproape 11% fata de cele 23.548 unitati livrate in trimestrul al treilea, dar in scadere cu peste 30% fata de trimestrul al patrulea al anului 2007", a declarat Guran, citand date ale firmei de cercetare IDC (International Data Corporation). "Acest rezultat trebuie privit insa in contextul actual; conform datelor IDC, piata a avut si ea o cadere semnificativa din cauza mediului economic si a instabilitatii financiare", a adaugat el.
Guran mai spune ca, in pofida scaderii numarului total de unitati livrate, piata a continuat sa se maturizeze, in sensul ca a crescut procentul PC-urilor care sunt vandute impreuna cu servicii cu valoare adaugata (precum interventie on-site in termen de 24 de ore), atat in segmentul companiilor mici si medii (IMM), cat si pe sectorul consumatorilor individuali.
Reprezentant