Constructorul francez Renault riscă să transforme marca Dacia într-o "nouă Skoda", scrie cunoscutul cotidian economic Financial Times, în condiţiile în care brandul autohton lansează noi modele care ar putea concura chiar cu cele ale brandului francez. Noile modele Dacia ar putea transforma brandul românesc într-un competitor pentru Renault pe anumite segmente, cele două mărci riscând să se "canibalizeze" pe anumite segmente, potrivit unui articol publicat de Financial Times în ediţia de weekend.
Englezii dau ca exemplu Volkswagen, care a achiziţionat la începutul anilor 90 marca Skoda, care pe anumite segmente concurează "de la egal la egal" cu marca germană, cu toate că planul este ca brandul ceh să fie amplasat cel puţin teoretic sub VW.
Riscul de canibalizare dintre Dacia şi Renault vine în contextul în care gama Logan continuă să se extindă în fiecare an, modelele devenind tot mai bine echipate.
Cel de-al doilea risc cu care se confruntă cei de la Renault în ceea ce priveşte Dacia este "ieftinirea" brandului, potrivit lui Engelbert Wimmer de la PA Consulting, citat de Financial Times. Acest fenomen poate avea loc pe pieţele unde modelele din gama Logan sunt comercializate sub brandul Renault, cum este cazul Rusiei. Pe de altă parte, oficialii Renault susţin că "Dacia va rămâne în continuare low-cost şi foarte competitivă în ceea ce priveşte preţul modelelor din gamă", potrivit lui Gerard Detourbet, directorul programului "entry level" din cadrul Renault, care include modelele din gama Logan, în cadrul unui interviu acordat Financial Times. Declaraţia vine în contextul în care cu fiecare model nou lansat Dacia s-a îndepărtat tot mai mult de conceptul maşinii "de 5.000 de euro", Duster, primul SUV din gama Dacia având un preţ de peste 18.000 de euro în versiunea de top, dar cu cel puţin 3.000 de euro mai mic decât concur