Mulţi dintre românii care au achiziţionat produse în perioada Black Friday au fost nemulţumiţi de oferte sau de felul în care magazinele şi-au onorat comenzile. Prin urmare, Protecţia Consumatorului are de rezolvat sute de plângeri.
Ediţia din acest an a Black Friday nu a însemnat doar clienţi mulţumiţi, reduceri substanţiale şi venituri considerabile în conturile comercianţilor care au făcut reduceri la produsele de pe rafturi, ci şi foarte mulţi clienţi nemulţumiţi de ofertele magazinelor.
Dovadă stau cele câteva sute de reclamaţii care au fost depuse deja la Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) din toate colţurile ţării. Şi sesizările nu par să se fi oprit, astfel că asociaţia va avea o radiografie completă a ce a însemnat Black Friday din punct de vedere al neregulilor abia la jumătatea anului 2014.
Practicile comerciale înşelătoare – pe locul 1
Principalele probleme reclamate de cumpărători au fost practicile comerciale înşelătoare (33,3%), urmate de situaţiile în care informaţiile oferite au fost incomplete (19,04%) şi de reclamarea unor produse neconforme cu cererea (14,28%). La egalitate s-au situat reclamaţiile privind produse nelivrate (14,28%), dar au existat şi clienţi care nu au primit deloc produsele comandate.
„Atunci când sunt reduceri, sunt agenţi economici care induc în eroare clienţii şi le transmit că dacă produsul este la reducere nu beneficiază de aceeaşi garanţie ca şi cum ar fi fost cumpărat din magazin la preţul obişnuit. Acest lucru este fals, un produs luat la reducere are exact aceleaşi beneficii ca şi unul achiziţionat la preţ normal. De asemenea, este important de reţinut că orice produs, indiferent dacă este cumpărat online sau din magazin, poate fi returnat în interval de 10 zile dacă este neconform. Cel mai important, dacă cineva doreşte