Aniversarea a 110 de ani de existenţă a mărcii americane Buick, subsidiară a concernului General Motors, a adus un concept fascinant, de o frumuseţe răpitoare: studiul Buick Riviera Concept, care promovează de la un capăt la altul o temă acvatică.
Silueta Buick Riviera Concept e reconoscibilă prin efectele tri-dimensionale ce aseamănă caroseria cu valurile oceanului. Grila radiatorului ornată cu lamele înguste de metal ondulat face o paralelă cu o cascadă a cărei cădere de la înălţime se face de pe buza capotei rotunjite. Farurile emană o lumină turcoaz ce imită culoarea caldelor oceane ce înconjoară plajele cu nisip imaculat ale paradisurilor tropicale.
Portierele alese pentru conceptul Buick Riviera sunt de tip „gullwing” (pescăruş), adică îşi deschid amplu „aripile” în sus pentru un plus de exotism. Coeficientul aerodinamic (Cx) a fost redus la minimum graţie adoptării în spate a unui format „fastback”. Spoilerul cu fibre metalice este completat de un difuzor de aer şi de o grilă activă ce îşi restrânge fantele la viteze mari pentru optimizarea consumului.
Buick, marcă reprezentativă în SUA şi China pentru GM, a rezervat conceptului Riviera de la Shanghai o propulsie cu tehnologie BIP (Buick Intelligent Performance). Aceasta presupune moduri duale în ceea ce priveşte alimentarea. Astfel, hibridul electric poate fi încărcat wireless prin inducţie electromagnetică (panou de reîncărcare cu senzori montat sub şasiu) sau poate fi aleasă soluţia mai convenţională de tip PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vehicle), adică încărcarea acumulatorilor se face printr-un cablu de curent tradiţional.
Riviera Concept 2013 include până la 10 camere de luat vederi şi nu mai puţin de 18 micro-senzori de înaltă precizie pentru a capta imagini şi a monitoriza obiectele din calea vehiculului. Toate acestea sunt proiectate ca o hologramă în faţa şoferului, direct pe parb