La 35 de ani de la prima sa punere in scena de pe Broadway, dupa ce a cucerit, apoi, Europa, prin West End-ul londonez, opera rock Jesus Christ Superstar a ajuns, in sfirsit, si in Romania, gratie unui proiect realizat de studentii anului II ai UNATC, grupa profesorului univ. dr. Adrian Pintea. Timp de aproape trei saptamini, intre 1-19 iulie, acestia au sustinut un spectacol-maraton, care a cuprins zece reprezentatii, la sala ArCuB, jucate – toate – cu sala plina.
- Un exercitiu de maturitate, de forta si ambitie
Fara sa fi avut „pretentii profesioniste“, dupa cum declara Adrian Pintea, regizorul spectacolului, proiectul ambitios al studentilor anului al II-lea s-a dovedit a fi un exercitiu de maturitate, de forta si ambitie. Performanta notabila realizata de acesti tineri, initiati in tehnica solicitanta a musicalului, ii recomanda pe actorii zilei de miine drept actorii zilei de azi. Dar, dincolo de a le fi incercat doar calitatile de actori, opera lui Andrew Lloyd Webber le-a reclamat minutioase cunostinte muzicale, precum si acuratetea si sincronizarea matematica a miscarilor de dans. Conjugate, ele alcatuiesc un test mai mult decit relevant pentru artistul autentic, test pe care studentii lui Adrian Pintea l-au trecut fara probleme.
Spectacolul de forta, de explozie de culoare si energie, de dans frenetic si, in acelasi timp, de miscare lenta, precum cea onirica, retine nu doar prin regie, prin distribuirea fiecaruia in rolul potrivit, ci si printr-o coregrafie, apartinind Ioanei Marchidan, care a reusit sa exploateze tema si variatiunile obsesive din partitura lui Webber, pastrind, in permanenta, o strinsa legatura cu dramatismul problematic al textului lui Tim Rice.
Scenografia simpla dar nu simplista, semnata de Maria Dore, a proiectat un decor multifunctional, care sa lase loc scenelor de dans de ansamblu, purtind, pe