Cheltuielile de publicitate ale ministerelor si institutiilor subordonate acestora au scazut in 2005 la aproape un sfert fata de cele din 2004. 3,8 milioane euro anul trecut fata de 14,7 milioane euro in urma cu doi ani - rezulta din raportul Centrului pentru Jurnalism Independent, intitulat "Publicitatea de stat - un an de transparenta". Potrivit realizatorilor raportului, "scaderea se datoreaza atat intreruperii practicii alocarii de publicitate nenecesara, cat si temerii institutiilor publice de a gresi sau de a-si tensiona relatiile cu anumite canale mediatice". Diferenta devine mai frapanta daca se ia in calcul suma totala alocata in timpul guvernarii PSD pentru publicitatea de stat: nu mai putin de 65,9 milioane euro in perioada 2000-2004. La aceasta suma imensa se mai adauga cheltuielile efectuate, in acelasi interval, de Secretariatul General al Guvernului si Cancelaria primului ministru, pentru care nu au fost comunicate date. Diferente se pot observa si in ceea ce priveste distributia cheltuielilor pentru publicitatea de stat. In 2004, campioane la aceasta categorie au fost Ministerul Economiei si Comertului (MEC), cu 10,1 milioane euro, si Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT), cu 2,1 milioane euro. In 2005, pe primul loc s-a situat Ministerul Finantelor Publice (MFP), cu 1,07 milioane euro, pe locul doi cazand MEC, cu mai putin de un milion de euro. De remarcat ca patru ministere - Afaceri Externe, Educatie si Cercetare, Muncii si Sanatatea - nu au platit in 2005 nici un euro pentru publicitate. In ceea ce priveste Cancelaria primului ministru, cu institutiile din subordine si din coordonare, aproape 90% din suma totala (7,9 miliarde lei vechi) au fost cheltuite de Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie. 2,5 miliarde ROL - campania de informare pentru Programul "Rabla" In 2005, Agentia pentru St