Caravana oftalmologică ce a poposit timp de două zile în oraş a oferit braşovenilor posibilitatea de a afla gratuit care este starea vederii lor. Ei şi-au putut testa acuitatea vizuală şi au aflat dacă prezintă riscuri de degenerescenţă maculară. Boala, deşi necunoscută pentru multe persoane, este un veritabil pericol, în timp, ea putând duce la orbire. Caravana, promovată de Valmedica cu cooperarea Bausch&Lomb, este de fapt o campanie amplă de informare asupra acestei boli, ce trece şi de graniţele ţării noastre, în Ungaria, Slovacia, Cehia Polonia, Estonia, Letonia, Lituania şi Grecia. Scopul ei este acela de a informa publicul asupra degenerescenţei maculare legate de vârstă (DMLV), o afecţiune ce determină pierderea parţială sau totală a vederii. Campania se va încheia la sfârşitul acestui an.
La Braşov, campania de informare a fost foarte bine primită de braşoveni. Chiar şi ieri, pe la orele prânzului, peste 20 de persoane aşteptau în căldura sufocantă la rând pentru a putea face o retinografie. „Braşovul a bătut recordul de persoane care au venit să îşi facă aceste teste şi să afle mai multe informaţii despre degenerescenţa maculară. Numai într-o zi numărul de persoane văzute a fost de 222. Până acum, numărul maxim de persoane testate a fost de 200 de persoane pe zi. Din păcate, însă, cam 65 % dintre aceştia au fost deja diagnosticaţi cu această boală”, ne spune Alina Costache, media consult România. „Aceste persoane, o dată diagnosticate, nu mai pot face nimic pentru vederea lor. Boala afectează macula ochiului şi reduce treptat acuitatea vizuală, fiind cel mai frecvent întâlnită în ţările industrializate. Persoanele care au această afecţiune pot vedea totul în jur, cu excepţia lucrurilor la care se uită direct. Drept urmare, le este imposibil să se uite la televizor, să şofeze sau să recunoască chipurile celor cu care vorbesc. Dacă ar fi fost diagnostic