Anul 2010 a fost unul dintre cei pe care mulți actori importanți din industria auto ar prefera, dacă nu să îl scoată din calendar, măcar să îl treacă drept an sabatic.
Scăderea vânzărilor cu mai mult de 19%, comenzi anulate, lipsa finanțării, falimente ale partenerilor de afaceri și imposibilitatea de a previziona evoluția pieței nici măcar de la un trimestru la altul pentru a putea alcătui un plan coerent de afaceri, sunt doar câteva dintre problemele cu care s-au confruntat majoritatea șefilor de companii, fie ele din categoria producătorilor de autovehicule și componente, fie din cea a comerțului cu acestea.
Au existat desigur și excepții, cea mai notabilă fiind, cum altfel, Automobile Dacia, companie care a continuat să bată record după record. În ciuda momentelor grele prin care a trecut întreaga economie mondială, producătorii de componente auto din România au înregistrat cifre de afaceri cel puțin mulțumitoare, unii dintre ei lăudându-se chiar cu majorări importante ale profiturilor grație programelor de casare implementate în multe țări europene.
Cu toate acestea, 2010 a punctat și câteva evenimente importante care au ridicat, măcar temporar, umbrele de pe fețele celor implicați în afaceri cu autovehicule.
· Salonul Auto de la Geneva, din luna martie, a găzduit pentru prima dată în standurile sale un SUV românesc. Modelul Duster, cel mai ieftin vehicul de tip sport-utility de generație nouă, a propulsat atât vânzările cât și imaginea mărcii românești Dacia alături de numele unor mari producători mondiali. Cu circa 90.000 de unități produse dintre care aproape 80.000 au fost exportate, Dacia a reușit să atingă o cotă de piață de 2% din vânzările totale de autoturisme din Europa, procent mai mare decât cel al unor mărci consacrate precum Mazda, Honda, Chevrolet sau Lancia. Desigur, succesul mărcii care a produs mai mult de 300.