Ţara noastră nu valorifică suficient Sărbătorile Pascale. Prin popularizarea obiceiurilor şi a tradiţiilor de Paşte, România ar putea deveni o atracţie importantă pentru turiştii străini.
România nu exploatează suficient potenţialul turistic al Sărbătorilor Pascale şi al ritualurilor sacre premergătoare din Săptămâna Mare. În afară de turiştii români, atraşi în mod natural de semnificaţia şi caracterul de sărbătoare al acestor zile, prea puţini turişti străini sunt informaţi şi captaţi să participe la ritualurile creştine româneşti al căror potenţial de turism religios şi cultural ar fi imens dacă ar fi popularizat corespunzător, afimă Federaţia Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS).
Fie că vorbim de un public străin cu înclinaţii religioase, fie că ţintim doar o curiozitatea culturală firească, complexul celebrărilor din preajma Sfintelor Paşti poate să constituie o atracţie turistică majoră în această perioadă, cu condiţia să îmbrăcăm totul într-o ofertă a turismului de substanţă aşa cum fac şi alte ţări cu obiectivele sau festivalurile lor religioase importante, se mai arată în
Dacă adăugăm la sacralitatea momentului bucătăria tradiţională de Paşte sau obiceiurile româneşti străvechi, precum încondeierea oului, avem un tablou extrem de atractiv din punct de vedere turistic.
Nu doar Grecia sau Rusia pot captiva imaginaţia şi sensibilitatea turiştilor străini cu slujbele lor arhaice şi cu ritualurile de inspiraţie bizantină, exotice pentru cei care nu le-au văzut niciodată, profunde pentru oricine are curiozitatea să participe la ele.
România, prin păstrarea tradiţiilor sale religioase, poate oferi în egală măsură turiştilor străini oportunitatea unor experienţe sacre şi culturale inedite, fie că ne referim la centrele religoase majore cum sunt mănăstirile, fie că ne referim la peisajul religios urban ca