• Subiectele date la tezele pentru elevii de clasa a VIII-a de la geografie si istorie au fost foarte accesibile • "Nota de trecere se poate obtine doar din rezolvarea subiectelor I si II, care au si cerintele cele mai accesibile", a precizat Mihaela Lesenciuc, inspector de specialitate Geografie
Subiectele date la tezele pentru elevii de clasa a VIII-a de la geografie si istorie au fost foarte accesibile. Profesorii de la cele doua discipline au precizat ca elevii cu o pregatire modesta nu ar trebui sa aiba probleme in promovarea examenului. In judetul si municipiul Iasi nu a fost eliminat nici un elev de la sustinerea tezelor pentru tentative de copiat. Din cei 8.993 de elevi de clasa a VIII-a asteptati la teza de la istorie sau geografie, au fost prezenti 8.556, inregistrandu-se o prezenta generala de peste 95 la suta.
Pentru cei care au absentat sau care nu vor lua note peste cinci vor mai avea o sansa in sesiunea speciala ce se va organiza in luna ianuarie 2009 de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului (MECT). Atat la geografie, cat si la istorie elevii au avut de rezolvat varianta cu numarul opt, considerate ca dificultate medie de conducerea MECT. "Subiectele, in general, au fost de dificultate medie. Nota de trecere se poate obtine doar din rezolvarea subiectelor I si II, care au si cerintele cele mai accesibile. Cerintele au fost asemanatoare cu modelele care au fost lucrate la clasa. Harta de la subiectul IV, cel cu punctajul cel mai mare, este clara, cu cerinte concret formulate, referitoare la marile unitati de relief din Romania. Dificultate usor sporita prezinta subiectul cu numarul VI, in care li se cere elevilor sa explice anumite aspecte ale cadrului natural, modul de formare al unor subunitati de relief - grindurile din Delta, precum si proportionalitatea reliefului Romaniei. Este subiectul care necesit