Persoanele fizice pot utiliza certificatul digital, care se obţine contra cost, pentru a putea transmite direct pe site-ul ANAF declaraţiile de venit.
Declaraţiile de venit pentru persoanele fizice (formularul 200) pot fi depuse direct la registratura organului fiscal, prin poştă (cu scrisoare recomandată sau confirmare de primire) sau cel mai comod, online folosind certificatul digital. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală recunoaşte trei furnizori de certificate fiscale: certSIGN, DIGISIGN şi Trans Sped.
Pentru obţinerea certificatului fiscal (semnătura electronică) persoanele se adresează unuia dintre cei trei furnizori. Se completează o cerere, se semnează un contract care se depun împreună cu o copie după cartea de identitate. După confirmarea plăţii, în 2-4 zile primiţi un pachet care conţine certificatul digital şi un dispozitiv securizat. Aplicaţia se instalează pe calculator. Procurarea unui certificat digital (cel mai ieftin) este în jur de 57 de euro pentru primul an, după care se plăteşte o taxă anuală de 36 de euro (cu TVA).
După ce obţinem certificatul digital de la furnizor, urmează etapa de înregistrare prealabilă pentru depunerea electronică a declaraţiilor. Se completează, după ce descărcăm de pe portalul ANAF, documentul de confirmare a certificatului se completeză, se aplică semnătura digitală şi se transmite la autoritatea de certificare. După verificare, se trimite pe adresa dvs. de e-mail documentul de confirmare. După care, de pe portalul ANAF, din meniul „depunere declaraţii" se transmite fişierul pdf conţinând documentul de confirmare. Din acest moment putem depune online formularul 200.
Completarea declaraţiei se face în format pdf, după descărcarea din cadrul portalului ANAF. Se aplică semnătura electronică, se salvează în forma finală şi se transmite acţionând butonul „Trimite". Pentru c