Metro, cel mai mare retailer din Germania, a anuntat miercuri ca, potrivit unor date preliminare, vanzarile pentru anul fiscal 2005 (1 ianuarie - 31 decembrie) au crescut cu 4,2 procente, de la 53,5 miliarde euro pana la 55,7 miliarde euro, potrivit unui comunicat de presa al companiei.
Daca vanzarile internationale au crescut cu 10,5 procente, pana la 29,8 miliarde euro, in Germania acestea au scazut cu 2,2 procente.
Grupul german a precizat ca datele nu includ fosta divizie de vanzari Praktiker. In trimestrul patru al anului 2005, vanzarile grupului Metro au crescut cu 3,9 procente, pana la 16,7 miliarde euro. In Germania, dupa un inceput de trimestru slab, cererea consumatorilor locali nu s-a inbunatatit simtitor nici de Craciun, vanzarile scazand cu 3,9 procente.
Potrivit Reuters, anuntul facut de grupul german a provocat scaderea actiunilor Metro la bursa din Frankfurt cu 1,2 procente, pana la valoarea de 41,62 euro pe actiune la ora 9.23 GMT, dupa ce in dimineata zilei de miercuri aceasta pierdere fusese mai accentuata, o actiune Metro fiind cotata la 40,93 euro.
Vanzarile internationale insa, in acest trimestru final al anului 2005 au crescut cu 11,5 procente, pana la 9,1 miliarde euro.
Divizia Metro Cash & Carry a inregistrat inca o data cresteri substantiale ale vanzarilor, in special ca urmare a dezvoltarii operatiunilor internationale. Astfel in trimestrul patru al anului 2005, grupul german a deschis alte 25 de unitati in tari precum Germania, Italia, Croatia, Serbia, Rusia, China, Vietnam, Belgia, Franta, Spania, Grecia, Polonia, Romania si Ucraina.
In cadrul hipermaketurilor Real si Extra, reteaua teritoriala s-a extins cu cate doua noi unitati in Rusia si Polonia. Si aici cresterea vanzarilor s-a datorat in mare parte tot operatiunilor internationale si nu celor de pe piata locala.