Vanzarile de solutii de securitate informatica au fost anul trecut de aproximativ 11,5-12 milioane dolari (8,7 mil. euro) in 2011, in crestere cu 1,5 milioane dolari (1 mil. euro) fata de anul anterior, potrivit datelor Kaspersky Romania, filiala locala a unuia dintre cei mai mari producatori globali de software antivirus.
Kaspersky Romania detine 20% din piata locala de securitate IT, conform datelor furnizate de companie.
Conducerea producatorului estimeaza ca vanzarile de software antivirus vor creste si anul acesta mai ales ca urmare numarului tot mai mare de atacuri informatice.
In jur de 50% din vanzarile companiei sunt pe segmentul consumer, acelasi procent fiind si pe zona de business, sustine Teodor Cimpoesu (foto), managing director Kaspersky Lab Romania si Bulgaria.
Compania a inregistrat anul trecut venituri de aproximativ 612 milioane de dolari (443 mil. euro), in crestere cu circa 14% fata de 2010. Pentru regiunea EEMEA, din care face parte si Romania, procentul de crestere a fost de 15%, fata de anul precedent.
Cele mai bine vandute solutii in 2011
Printre solutiile Kaspersky cu cele mai mari vanzari in 2011 pe piata locala se numara Kaspersky Internet Security 2012 si Kaspersky Anti-Virus 2012 (pentru utilizatorii individuali) si Kaspersky Open Space Security (pe segmentul de business).
Cat cheltuieste un roman, in medie, pentru solutiile AV
Solutiile de securitate comerciale, adica cele platite, sunt impartite pe esaloane de valoare, de unde vine si pozitionarea de pret diferita.
„Produsele superioare sunt plasate intr-un esalon de pret, pe cand cele standard spre gratuite, sunt asezate in altul, iar asteptarile clientilor sunt pe masura. Insa, o medie pentru toate categoriile nu ar fi relevanta. Pentru produsele superioare, media este la 50 de dolari“, explica Teodor Cimpoesu.
E