In timp ce economia a aratat semne de stabilizare in cel de-al doilea trimestru al anului, piata romaneasca de telecomunicatii a ramas foarte competitiva, punand presiune pe toti operatorii. Veniturile Romtelecom au fost cu 7% mai mici decat în trimestrul similar al anului trecut, ajungand la circa 166,1 mil. euro, dar sunt vizibile si semne de stabilizare, numarul liniilor de voce scazand cu aproximativ 1% in comparatie cu primul trimestru din 2011.
Marja profitului EBITDA (inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare) a crescut de la 13,7% la 17,6%, iar profitul operational EBIT (inainte de dobanzi si taxe) s-a constituit intr-o pierdere de 12 milioane euro, mult redusa fata de nivelul de minus 41,5 milioane euro din trimestrul al doilea al anului trecut.
Serviciile de Internet de band larga si cele de televiziune au fost „vedetele evolutiei companiei”, ambele inregistrand o crestere solida: in comparatie cu sfarsitul trimestrului al doilea din 2010, numarul total de clienti de Internet de banda larga a crescut cu 23%, pana la 1,08 milioane utilizatori.
Numarul abonatilor TV a crescut cu aproximativ 31% in urma noilor achizitii, pana la circa 1,22 milioane utilizatori.
In total, numarul de unitati generatoare de venit a ajuns la aproximativ 4,9 milioane la sfarsitul primei jumatati din 2011, cu 8,3% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut. Subsidiara NextGen a inregistrat de la an la an o crestere semnificativa a unitatilor generatoare de venit , obtinuta atat prin crestere organica, cat si prin achizitii.
Controlul costurilor a ramas o prioritate in această perioada, reflectat printr-o scadere de 11% a cheltuielilor operationale (incluzand deprecieri si costurile influentelor speciale) in trimestrul al doilea fata de aceeasi perioada a anului trecut. Acest lucru reflecta, in primul rand, cresterea productivita