Drogerie Markt, filiala locală a reţelei austriece de magazine de cosmetice şi bunuri de larg consum Drogerie Markt (DM), a raportat afaceri de 7,4 milioane de euro (31 mil. lei) pentru 2009, al doilea an de prezenţă pe piaţa din România.
Cu 22 de unităţi la finalul anului trecut, compania nu a reuşit să treacă pe break-even, cum se întâmplă cu majoritatea reţelelor de fashion internaţionale care au ales România aproximativ în aceeaşi perioadă, cum ar fi Peek & Clopenburg, ci a anunţat pierderi de 3,3 mil. euro (13,7 mil. lei). Peek & Cloppenburg, unul dintre cele mai importante branduri de fashion din Germania intrat la nivel local la începutul lui 2008, a încheiat 2009 cu afaceri de 11,7 mil. euro (49,2 mil. lei) şi un profit de 300.000 de euro, având un singur magazin.
În total, pe o piaţă de 22 de milioane de consumatori sunt mai puţin de 100 de magazine operaţionale specializate în vânzarea de cosmetice, ceea ce înseamnă că retailerii de profil au o acoperire încă slabă a pieţei româneşti.
Printre cele mai importante magazine de cosmetice se numără Ina Center, Sephora, Douglas sau Marionnaud. Drogerie Markt comercializează pe lângă cosmetice şi o gamă largă de produse wellness, baby şi de uz casnic.
Anul acesta, DM a deschis trei magazine, ultimul fiind lansat săptămâna trecută în Baia Mare, previziunile anterioare anunţând alte şase unităţi în următoarea perioadă şi atingerea unui număr total de 100 de unităţi în următorii trei ani. "Până acum am deschis 25 de magazine în 16 oraşe. Ne propunem să menţinem ritmul accelerat de expansiune pentru a ne consolida poziţia de lideri de piaţă pe segmentul de drogherii", a declarat Milan Radin, directorul general al Drogerie Markt România.
Pentru un spaţiu între 300 mp şi 420 mp, în care lucrează în medie şase angajaţi, investiţia, care cuprinde stocul de marfă, variază între 3