Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis ieri să interzică de la difuzare două spoturi TV şi trei spoturi radio pentru „Cancaniada“. CNA a considerat că doar ultimul spot pentru „Cancaniada“ respectă legea, acela fiind modificat pe parcursul campaniei, după reacţia Consiliului Român al Publicităţii.
După sesizarea făcută de Adevărul Holding, Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de ieri, spoturile radio şi TV de promovare a promoţiei „Cancaniada". În urma punctului de vedere emis de Consiliul Român al Publicităţii (RAC), membrii CNA au decis să interzică două dintre cele trei reclame care rulează la TV pentru că nu respectă legislaţia.
Mai concret, primele două spoturi care promovau concursul ziarului „Cancan" erau ilegale pentru că nu precizau perioada pe care se desfăşoară promoţia, nu oferea detalii despre regulament şi nici nu făceau trimitere către acesta. În urma reacţiei ziarului „Adevărul" şi a discuţiilor dintre reprezentanţii RAC şi cei ai „Cancan", spotul a fost modificat. Astfel, cel de-al treilea spot informează în legătură cu aspectele contestate.
În ciuda faptului că tabloidul a avut şi o variantă mai explicită a reclamei, chiar şi spoturile ilegale au rulat până zilele trecute. „Primele două spoturi TV şi spoturile radio de promovare a concursului «Cancaniada» încalcă legislaţia audiovizuală", a precizat Răsvan Popescu, preşedintele CNA. Chiar dacă cel de-al treilea spot poate să ruleze în continuare la TV, organizatorii concursului n-au renunţat la ideea de a promova un premiu de un milion de euro, „uitând" să le spună telespectatorilor că şansele de câştig sunt de doar 0,8%.
ucian Romaşcanu, managerul ziarului
Antena 1, somată pentru „complicitate"
În cadrul aceleiaşi şedinţe, CNA a sesizat că promovarea concursului are loc şi în cadrul emisiunii „Neatza cu Răzvan şi Dani" de