Promovarea României din punct de vedere turistic se va axa pe promovarea destinaţiilor competitive pe internet, potrivit Planului de marketing strategic şi operaţional 2011-2015, realizat de compania Horwat HTL pentru Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT).“România va avea prima oară un plan de promovare profesionist, care va avea obiective clare, va ştii cui, când, către cine se adresează. Obiectivele noului plan de marketing strategic sunt măsurabile. Acest plan ne indică faptul că este nevoie de mai multă promovare pe Internet.Acest lucru nu a fost făcut până acum, deci orice demers pe care l-am face în acest sens va fi mai bine decât zero”, a declarat Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului.
Acţiunile de promovare cuprinse Planul de Marketing Strategic sunt finanţate din fonduri europene, în valoare totală de 118 milioane euro, pentru perioada 2011 - 2015. Astfel, Bugetul pentru 2011 se ridică la 21,5 milioane euro, pentru 2012, la 29,3 milioane euro, pentru 2013 la 21,5 milioane euro, pentru 2014 şi pentru 2015 la câte 23 milioane euro. Elena Udrea, ministrul şi-a propus ca în perioada 2011- 2013 să cheltuie toţi banii alocaţi pentru promovarea turismului. “Important este să reuşim să cheltuim, în perioada 2011- 2013 toţi banii pe care îi avem la dispoziţie pentru promovarea turismului, respectiv 74 de milioane de euro”, a declarat Elena Udrea.
Unul dintre obiectivele planului strategic îl constituie dublarea numărului de vizitatori străini în anul 2015 faţă de anul 2010. “Creşterea sosirilor în unităţile de cazare, până la 2,5 milioane în anul 2015, va fi, în principal, realizată prin creşterea numărului de turiăti internaţionali care vin în scop de recreere, aceătia ajungând la o cotă de 50%, comparativ cu cota actuală de 25% din totalul vizitelor internaşionale”, potrivit planului strategic.
Mai mult, Ud