Investitiile companiilor romanesti in creatie publicitara si strategie pentru comunicarea pe Internet s-au ridicat la 7-8 milioane de euro in 2012, echivalentul a circa 30% din bugetele de media alocate online-ului romanesc, apreciaza Mihai Tataru, seful agentiei de digital SeniorHyper, intr-un interviu acordat HotNews.ro pe tema pietei locale de profil. Tataru si Vasile Alboiu, creative director SeniorHyper, apreciaza ca aceste investitii s-ar putea apropia de 40% din totalul cheltuielilor media online in 2013, pe masura ce creste interesul clientilor pentru social media. In privinta ordonantei recente a guvernului, ce schimba regulile publicitatii TV si afecteaza intreaga piata de publicitate, Tataru crede ca ar fi doua solutii pentru echilibrarea pietei: fie ordonanta dispare, fie prevederile ei sunt extinse si la celelalte medii, inclusiv online.
Mihai Tataru este fondatorul agentiei digitale Senior Interactive, care in martie a.c. a fuzionat cu agentia Hyperactive, parte a grupului de agentii din care mai fac parte Lowe si Initiative, noua agentie numindu-se SeniorHyper. Senior a intrat, astfel, sub umbrela grupului Lowe, dupa ce, in ultimii ani, a lucrat atat independent, cat si in parteneriate cu alte agentii sau grupuri de pe piata locala. Mihai Tataru este, in prezent, managing director SeniorHyper, iar Vasile Alboiu - Creative Director al agentiei.Cheltuielile de publicitate online din Romania, cu exceptia celor prin Google sau Facebook, s-au ridicat, potrivit unei estimari PwC pentru IAB Romania, la 22 de milioane de euro. Agentia Initiative apreciaza, intr-un raport publicat saptamana aceasta, ca totalul cheltuielilor de publicitate online, inclusiv publicitatea prin motoare de cautare si prin Facebook, s-au ridicat la 41 de milioane de euro. Cheltuielile pentru creatie, strategie, tehnologie nu sunt incluse in aceste estimari si fac obiectul