Sucursala locala a Bank of Cyprus, care are aproximativ 220 de angajati pe piata locala, si-a adaptat modelul de business la schimbarile economice, prin extinderea in ultimele luni cu o sucursala si doua agentii, in care a mutat din personalul deja existent, fara a mai face noi angajari.
„Din cauza crizei, a trebuit sa restructuram anumite departamente pentru o mai buna alocare a resurselor noastre si pentru a fi mai eficienti. Am reusit in acelasi timp sa deschidem sucursale noi fara sa angajam personal suplimentar. Acesta a fost si un mesaj catre oamenii din banca noastra ca managementul apreciaza contributia lor, mai ales in momente dificile", sustine Artemis Artemiou, manager de resurse umane in cadrul Bank of Cyprus Romania.
Restructurarea din cadrul Bank of Cyprus a fost necesara pentru cresterea businessului si s-a realizat din nevoia de a introduce noi structuri, care sa se potriveasca mai bine in aceasta perioada. Astfel, mutarea personalului a fost o mis-care menita sa imbunatateasca procedurile si fluxul de activitati derulate in cadrul bancii, dar si atingerea unui grad mai ridicat de specializare a angajatilor. In cadrul unei sucursale lucreaza intre 8 si 12 oameni, in timp ce intr-o agentie sunt angajati maximum patru.
„Intr-o era in care schimbarea este un fenomen comun, restructurarea este de multe ori o necesitate."
Grupul, prezent din 2007 pe piata locala, are in prezent 12 unitati la nivel local. Majoritatea angajatilor din cadrul bancii lucreaza in zona de retail, iar politica de resurse umane folosita presupune exercitii frecvente de reorganizare, care au ca rol pregatirea permanenta a angajatilor pentru schimbare.
„In aceasta perioada, aplicam o politica de utilizare maxima a resurselor interne, care sa acopere nevoile noastre, astfel incat sa nu apelam prea mult la piata externa pentru candidati."
Fiind