Dupa ce a redus cu aproape jumatate numarul angajatilor din America de Nord si a reusit sa evite intrarea in faliment asemeni GM si Chrysler, seful Ford Motor, Alan Mulally, are de ce sa zambeasca: a reusit sa tina compania profitabila in unul dintre cei mai grei ani ai industriei.
Alan Mulally a inregistrat primele sale profituri trimestriale consecutive in cadrul Ford cu un profit net de 997 mil. dolari in trimestrul trei. Estimarile vizau o pierdere de 632 de milioane de dolari. Cota detinuta de Ford din piata americana a crescut in pofida reducerii discounturilor, masura ce a generat venituri suplimentare de 1,9 mld. $, 74% provenind din America de Nord, scrie Bloomberg.
Acest fapt a avut un efect mai amplu asupra rezultatelor decat reducerile suplimentare de costuri de 1 miliard de dolari inregistrate de producator in trimestrul respectiv. Modele noi, ca Ford Taurus si Fusion, restilizate, s-au comercializat de asemenea cu mai multe optiuni.
"In timpul celei mai grele perioade cand ne adaptam la cererea mai scazuta pentru a reveni pe profitabilitate, am continuat de asemenea sa investim intr-o linie de produse noi", a declarat Mulally.
"Dispunem atat de autovehiculele pe care si le doresc oamenii pe masura ce economia isi revine, cat si de o structura competitiva de costuri pentru a concura cu cei mai buni."
Goana dupa reducerea de costuri
Ford va incerca din nou sa obtina reduceri de la sindicatul UAW si va continua sa-si intareasca bilantul incercand sa atraga pana la 3,3 miliarde de dolari din vanzarea de titluri convertibile si actiuni comune.
Valoarea actiunilor companiei a inregistrat mai mult de o triplare in acest an.
In acest an, Ford a inregistrat un profit net de 1,8 miliarde $ si o pierdere operationala bruta de 1,3 miliarde $. Mulally promite acum ca producatorul va inregistra o profitabilita