Vânzările ziarelor româneşti au continuat să scadă în perioada octombrie-decembrie 2011 - un trend descendent raportat încă de la începutul anului trecut -, cifrele de vânzare fiind mai mici decât în perioada similară din 2010, potrivit Mediafax.
Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada octombrie - decembrie 2011, presa cotidiană centrală, mai ales cea quality, a înregistrat scăderi ale vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.
Poziţia de lider în categoria quality este deţinută de cotidianul România liberă, editat de Media Gamma Publishers. România liberă a avut, în medie, vânzări pe apariţie de 37.722 de exemplare în octombrie, în scădere faţă de luna octombrie 2010, când înregistra 40.233 de copii. În noiembrie anul trecut, România liberă a avut, în medie, vânzări pe apariţie de 37.238 de copii, faţă de 40.527 în noiembrie 2010, iar în decembrie - 36.388 de exemplare, faţă de 41.986 în decembrie 2010.
În topul ziarelor quality urmează Adevărul, editat de Adevărul Digital Media. Astfel, Adevărul a înregistrat în luna octombrie 2011 o medie de vânzări de 27.762 de exemplare, în scădere comparativ cu luna octombrie 2010, când înregistra o medie de vânzări de 89.479 de copii. În luna noiembrie, media de vânzări a cotidianului Adevărul a fost de 24.708 exemplare, în scădere faţă de aceeaşi lună a anului 2010, când afişa o medie de vânzări de 72.988 de copii. În ultima lună a anului trecut, media de vânzări a cotidianului Adevărul a fost de 26.633 de copii, comparativ cu 63.553 de copii reprezentând media de vânzări în decembrie 2010.
Pe poziţia a treia în clasament urmează Jurnalul Naţional, editat de trustul Intact. Astfel, în luna octombrie 2011, Jurnalul Naţional a avut o medie de vânzări pe apariţie de 24.557 de exemplare (39.960 în octombrie 2010), pentru ca în luna urmă