"Michale e o tanara casatorita, mama a unui baietel. Viata de zi cu zi si-o petrece intre copil, sot, lucru si amant."
Asa incepe prezentarea pe scurt a subiectului unui film francez, intr-o publicatie de tiraj, una din nenumaratele publicatii care fac reclama in numai doua fraze spectacolelor de doua parale, iar ce spune mai departe nu conteaza, intrucat istoriile care incep astfel incep de fapt cu sfarsitul. Ce-i interesant aici e firescul cu care autorii textului promotional considera anormalul. Pentru ei e de la sine inteles ca o tanara casatorita cu copil de tata sa aiba si iubit. Amantul nu-i, cum am putea crede, solutia la plictisul unei casnicii, in care nu se intampla nimic afara de copil, sot si serviciu, ci o a patra cauza a cenusiului vietii.
Filmul e povestea femeii, dar tot atat de bine poate fi si a barbatului, care si el isi petrece viata de zi cu zi intre copil, sotie, munca si amanta. La randul lor, amantul si amanta isi petrec vietile de zi cu zi intre copii, afaceri, familie si ibovnici. Drama se declanseaza cand tanara mama afla ca e inselata de al doilea amant cu alta amanta. Sau cand sotul e parasit de amanta si, trebuind sa-si duca viata de zi cu zi numai intre copil, nevasta si slujba, devine nervos, lipseste de acasa si nu se mai poate intelege nimeni cu el. Sotul parasit de amanta isi pierde controlul si in loc sa-si caute o noua amanta se duce ca nebunul la biblioteca, bantuie muzeele, se apuca de scris poezii in parcuri. Macar de s-ar infunda, ca orice barbat tradat in dragoste, intr-o carciuma, ca sa stie sotia ori poate si amanta de unde sa-l recupereze. Noile filme cu tanjeli si bovarisme frantuzesti stiu sa complice subiectele, pana ce drama se transforma intr-o chestiune de regasire a adevaratei personalitati a femeii si a barbatului. In filmele care se adreseaza si spectatorilor ceva mai intelectuali, Michale, o ta