La începutul anului, managementul Kraft a adus în România un om cu o experienţă de peste 40 de ani în industria ciocolatei pentru a realiza singura tranzacţie de pe piaţa dulciurilor din 2010: vânzarea Kandia, unul dintre cele mai cunoscute branduri autohtone. Michel Boon, căci el este cel care s-a ocupat de acest deal, este acelaşi om care în urmă cu 17 ani a lansat Poiana în România şi poate printre puţinii care pot spune cum s-a dezvoltat piaţa de profil de la Revoluţie încoace.
În 2007, familia austriacă Meinl a decis vânzarea Kandia-Excelent către grupul britanic Cadbury, tranzacţia la acea dată ridicându-se la 100 de milioane de euro. La începutul acestui an însă, pe piaţa mondială a ciocolatei are loc o tranzacţie majoră prin care operaţiunile Cadbury au fost preluate de către americanii de la Kraft. Pentru validarea acestui deal, Cadbury s-a angajat să vândă operaţiunile pe care le deţinea în două pieţe: Polonia şi România.
În acest moment, Kraft s-a decis să aducă în România un om care-i fusese fidel de aproape 30 de ani şi care azi, paradoxal, conduce o firmă concurentă. Dar nu pentru mult timp.
"M-am pensionat în urmă cu doi ani, dar când Comisia Europeană a anunţat că avizarea tranzacţiei dintre Kraft şi Cadbury va implica şi o vânzare în România, Kraft m-a chemat să am grijă de acest lucru. Am ajuns în februarie 2010. În iulie, tranzacţia s-a închis, iar Kandia a fost preluată de Meinl, dar noii proprietari m-au rugat să mai rămân o vreme pentru a asigura perioada de tranziţie a companiei. Voi rămâne până la sfârşitul acestui an aici. Procesul de recrutare pentru succesorul meu este în derulare", spune Boon, directorul general al Kandia, devenită între timp Kandia Dulce.
Zeci de ani de ciocolată
Boon lucrează în industria ciocolatei de 42 de ani, iar piaţa locală nu-i este deloc străină.
"Am în