Criza financiara din SUA complica si mai mult socotelile liderilor pietei de marketing si comunicare din America si Europa Occidentala, confruntati deja cu perspectiva unor scaderi considerabile ale cheltuielilor unor clienti mari de publicitate. Potrivit relatarilor din presa de specialitate a ultimelor zile, retelele globale de comunicare adopta o pozitie de expectativa, fiind deja confruntate cu o scadere apreciabila a bugetelor de publicitate pe diverse canale sau din partea anumitor clienti.
Publicatia de specialitate Advertising Age publica un amplu dosar dedicat efectelor crizei financiare asupra pietei de marketing si comunicare. Intre altele, dosarul arata ca:
scaderile abrupte ale principalilor indici de pe piata bursiera americana in ultima saptamana nu au determinat o noua scadere a increderii consumatorilor, dar aceasta este deja cu mult sub nivelul inregistrat in urma cu un an;este de asteptat ca marile achizitii si fuziuni - precum preluarea Digitas de catre Publicis Groupe si a 24/7 de catre WPP - sa se rareasca si mai mult de acum inainte;este de asteptat ca marea batalie electorala din SUA sa fie puternic influentata, cel mai dezavantajat parand sa fie, la ora actuala, John McCain;companiile multinationale sunt presate sa performeze mai bine pe pietele emergente pentru a compensa pierderile din SUA;Multe grupuri media din SUA se asteapta sa nu-si atinga tintele de vanzari de spatiu publicitar in 2008 si se asteapta ca 2009 sa aduca si mai multe greutati.
Aceeasi publicatie ii citeaza pe capii celor mai mari retele de comunicare, acestia manifestand precautie in ceea ce priveste efectele crizei financiare asupra industriei comunicarii:
Martin Sorrell, WPP: "Fara indoiala, aceste socuri trebuie sa aiba un impact asupra increderii consumatorilor, dar e nevoie de timp sa evaluam cat de puternic va fi impactul".John Wren, Omnicom Grou