Documente:
Studiu Keynote Systems
(19.01.2006) PDF
Potrivit unui studiu recent realizat de catre compania de cercetare canadiana, Keynote Systems, Google are o foarte buna pozitionare pe piata chineza si ar putea ca in viitorul apropiat sa detroneze motorul local de cautare Baidu, in ciuda brandului si a pozitiei pe care o are in piata, in prezent, motorul de cautare chinez.
Baidu este la momentul de fata, in topul preferintelor consumatorilor chinezi, pentru nu mai putin de 48% dintre utilizatorii de Internet din China.
Studiul ofera argumente puternice in favoarea faptului ca succesul inregistrat de Google in tarile vorbitoare de limba engleza s-ar putea transfera si pe piata chineza. O data expusi motorului de cautare Google, utilizatorii chinezi ajung sa prefere acest motor de cautare in detrimentul altora.
Din punctul de vedere al "experientei cunsumatorului", Keynote Systems a examinat raspunsul a 1200 de utilizatori, dupa 250 de criterii, incluzand aici domenii precum stiri, imagini, produse si muzica. Pe langa Google si Baidu, studiul a mai analizat si alte motoare de cautare precum Alibaba/Yahoo si Shu/Sogou.
Din cele mai tari 13 categorii care au asigurat succesul afacerii unui motor de cautare, potrivit Keynote Systems, Google si-a depasit competitorii in 11 astfel de categorii, printre care cautarea generala, cautarea dupa stiri si cautarea dupa imagini.
Baidu a iesit pe primul loc in preferintele consumatorilor la categoria muzica, iar Alibaba/Yahoo a fost cel mai apreciat motor de cautare pentru serviciul "help & instructions".
Google si Yahoo au reusit sa-si depaseasca oponentii locali in special datorita simplicitatii design-ului, a unei mai bune prezentari a rezultatelor cautarii si a unei publicitati pe site neagresive.
"Acele site-uri care