Lucrările recent încheiate pe mai multe străzi din Brăila, în cadrul unui proiect de 7 milioane de euro, cu cofinanţare europeană, dedicat refacerii infrastructurii centrului istoric, au fost atât de bine făcute, încât s-au surpat la prima ploaie.
Primăria Brăila a reuşit, în urmă cu mai bine de trei ani, să obţină o finanţare europeană de circa 5 milioane de euro, pentru un proiect de refacere a infrastructurii străzilor din centrul istoric al municipiului. CL a contribuit cu 25% din valoarea acestui proiect, investiţia finală depăşind 7 milioane de euro. Termenul de execuţie era martie 2006-septembrie 2008, iar constructor principal a fost stabilită, prin licitaţie, firma spaniolă Sedesa. Alături de aceasta, a mai prins o felie din lucrări firma brăileană Alco Plus. Ulterior mare parte din lucrare a fost executată de subcontractori.
STRES LA GREU
Proiectul a început cu stângul şi a continuat la fel aproape doi ani: în martie 2008, era gata doar o mică parte din volumul de lucrări, pe cele 23 de străzi implicate. Deoarece lucrarea presupunea înlocuirea conductelor de canalizare şi apă potabilă, urmată de modernizarea părţii carosabile şi a trotuarelor, brăilenii au avut de îndurat un stres ce părea fără sfârşit. Asta deoarece muncitorii săpau câteva zile şi dispăreau cu lunile. Abia după alegerile locale din 2008, când s-a schimbat conducerea Primăriei, ritmul de lucru s-a schimbat radical.
În prezent, străzile în cauză sunt aproape gata. S-a depăşit termenul iniţial – septembrie 2008 – însă Primăria spune că încă se mai lucrează în perioada de graţie, întinsă până la 15 martie 2009 şi rezervată remedierii eventualelor deficienţe. Faptul că nu s-a depăşit termenul final a fost apreciat de o comisie europeană, care a venit la Brăila în ultima decadă a lunii ianuarie, pentru a vedea cum s-au cheltuit cei 5 milioane