Spre deosebire de Bucuresti, unde soferii se pling ca fac ore intregi ca sa se deplaseze pe citiva kilometri, Braila inca sta destul de bine din punct de vedere al traficului rutier. Zilele trecute, am facut un experiment, cu cronometrul in mina. Am constatat ca una dintre cele mai solicitate artere, Calea Calarasilor, se poate parcurge in circa 7 minute, de la Tribunal pina la capatul liniei 4. Asta atit la 12.30, cind se presupune ca traficul e mai putin aglomerat, cit si in jurul orei 16.00, cind iese lumea de la serviciu. Timpul este destul de bun, insa nu trebuie uitat ca pe Calarasi soferii au la dispozitie doua benzi. Pe strazi mai inguste, cum ar fi Scolilor sau Grivitei, traficul se aglomereaza destul de tare, la orele de virf, insa nu atit de mult cit sa se poata spune ca apar blocaje greu de depasit.
In concluzie, circulam multumitor, la ora actuala. Peste citiva ani, insa, lucrurile ar putea lua un aspect dramatic si la Braila. Iar asta fiindca parcul auto creste continuu, in timp ce autoritatile locale nu au nici o strategie de fluidizare a traficului.
Administratia Cibu n-a reusit sa intocmeasca un studiu de trafic
Pina la final de mandat, administratia Cibu nu a reusit sa-si atinga un scop propus in urma cu patru ani. Dupa cum ne-a marturisit viceprimarul Lucian Tilea, dupa alegerile din 2004, pe agenda alesilor figura, printre altele, si necesitatea intocmirii unui studiu de circulatie pentru municipiul Braila. "Realizarea acestuia a fost programata pina cel tirziu trimestrul IV, al anului 2007. Termenul a fost depasit, iar studiul nu exista. Nici macar nu a fost comandat", ne-a declarat Tilea. De ce? Din cite se vede, nu este considerat o prioritate de catre responsabilii de la Primarie. Viceprimarul Tilea spune ca, din punctul sau de vedere, un studiu de trafic este absolut necesar, dar ca ins