Fiindcă s-au înmulţit cazurile de români păcăliţi de firmele de recrutare, Inspecţia Muncii a trimsi un comunicat în care-i avertizează pe cei aflaţi în căutarea unui job peste hotare.
Agentul de ocupare a forţei de muncă trebuie să fie o societate românească ce are ca activitate principală „selecţia si plasarea forţei de muncă”, să dispună de spaţiul şi de dotările necesare pentru buna desfăşurare a activităţii, să aibă încadrat în muncă personal cu experienţă în domeniul forţei de muncă, să organizeze o bancă de date care să cuprindă ofertele şi solicitările de locuri de muncă în străinătate, informaţii referitoare la condiţiile de ocupare a acestora şi la calificările şi aptitudinile solicitanţilor aflaţi în evidenţa lor, să încheie cu persoane juridice, persoane fizice şi organizaţii patronale din străinătate, după caz, contracte care conţin oferte ferme de locuri de muncă şi să fie înregistrat la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază îşi are sediul, atarge atenţia Inspecţia Muncii.
De asemenea, subliniază comunicatul: agenţii de ocupare a forţei de muncă au obligaţia de a încheia cu cetăţenii români contracte de mediere. Aceste contracte trebuie să conţină, printre altele, elementele principale privind, tariful de mediere, durata contractului şi modul de soluţionare a eventualelor litigii.
În plus, agenţii au obligaţia de a asigura încheierea contractelor de muncă dintre cetăţenii români şi angajatorii străini şi în limba română, se spune în comunicat.
Ce trebuie să facă persoanele interesate de un job afară
Înainte de a apela la serviciile unei societăţi comerciale ce are ca activitate principală „selecţia şi plasarea forţei de muncă”, solicitanţii locurilor de muncă din străinătate trebuie să se adreseze inspectoratului teritorial de muncă în raza căruia societatea îşi are sediul şi în vederea solic