Foto: Hotnews.ro
Masini furate de mai multe ori, accidente produse la comanda, locuinte incendiate pentru incasarea despagubirii, toate fac parte din arsenalul celor care incearca sa fraudeze firmele de asigurari. Unele cazuri sunt dovedite, altele nu. Si nu numai in Romania, evident.
Conform statisticilor UNSAR (Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare), 7% din daunele platite in Romania sunt fraude.
Cum se fraudeaza? Cel mai bine o stiu inspectorii de la firmele de asigurari. HotNews.ro va prezinta cateva cazuri de fraude inregistrate in ultimii ani.
Desi in Romania inca nu s-a omorat nimeni pentru a incasa o asigurare de viata si nimeni nu a fost ucis, in domeniul asigurarilor auto tentatia de a obtine bani din daune fictive imbraca forme tot mai complexe.
[c:1:s]Cazul 1: BMW-ul din 2006 si Dacia 1300
Tamponarile usoare se intampla in fiecare zi, la semafoare, la intersectii, la acordarea prioritatii. Dar cand esti la volanul BMW-ului, ai pus frana prea tarziu si te-ai infipt in bara Daciei din fata ta, ce faci? Esti vinovat pentru ca nu ai pastrat distanta. Aici incepe frauda.
Te intelegi cu soferul Daciei si cu politistul venit sa constate accidentul, te angajezi sa le platesti fiecaruia cate ceva, iar in procesul verbal vinovat se declara celalalt. Motivele pot fi: nu ai asigurare CASCO sau nu vrei sa o folosesti ca sa nu platesti anul viitor mai mult si vrei ca masina sa iti fie reparata pe asigurarea RCA a Daciei devenita vinovata.
Ce scrie in procesul verbal? Ca masina din fata a dat cu spatele si a produs accidentul.
“In cazurile acestea, frauda este foarte usor de sesizat si de demonstrat pentru ca e greu de presupus ca o masina va da cu spatele cu 80km/h. Cu toate acestea, noi nu avem nici o putere sa intervenim deoarece societatile de asigurar