• Politistii l-au scos de sub urmarirea penala pe vatmanul tramvaiului care a provocat accidentul din fata Agentiei Tarom • Concluzia logica si cea indicata de specialisti este ca astfel de accidente se pot petrece oricand • Aceste mijloace de transport sunt adevarate bombe pe roti la un rulaj de 4 milioane kilometri, cat au adunat pana in prezent
Politistii l-au scos de sub urmarire penala pe vatmanul tramvaiului care a provocat accidentul din primavara. Asta inseamna ca accidentul a avut loc numai din cauza unor defectiuni aparute la tramvaiul respectiv. Astfel, vatmanul este absolvit de orice vina. "Ancheta politistilor s-a finalizat, iar acestia au prezentat la Parchet concluziile. Au dat neinceperea urmaririi penale in cazul vatmanului care conducea acel tramvai. In continuare, urmeaza sa aprecieze procurorul aceste date si sa le coroboreze cu datele obtinute in urma expertizei", a precizat ieri Cornelia Prisecariu, prim procuror adjunct al Parchetului de pe langa Tribunalul Iasi.
Trebuie mentionat ca raportul expertizei a aratat foarte clar ca defectiunea a aparut la sistemul de franare al tramvaiului, respectiv la doua suruburi din acest sistem, care s-au fisurat din cauza uzurii excesive. La acel moment, prof. dr. Radu Gaiginschi, cel care a facut expertiza tehnica, a aratat ca acest gen de defectiuni nu prea pot fi evitate, mai ales din cauza uzurii excesive la care sunt supuse aceste tramvaie. Tramvaiul tip GT4 implicat in accident era fabricat in anul 1962.
Dupa ce a rulat cateva zeci de ani in Germania a fost adus in Iasi, unde tramvaie similare continua sa ruleze in continuare. Avand in vedere ca un astfel de vagon ruleaza zilnic in jur de 250 kilometri, este de inteles ca aceste tramvaie au in prezent un rulaj de circa 4 milioane de kilometri. "Nu putem afirma ca tramvaiele trebuie retrase, insa este foarte clar pe