Ediţia din acest an a raliului-raid Dakar, care a debutat astăzi, la Buenos Aires, va fi mult mai disputată la clasa moto. De vină sunt schimbările din regulamentul tehnic care nu-i avantajează pe favoriţi.
Organizatorii au decis ca acest an să fie unul de tranzit în ceea ce priveşte motoarele. Şi cum cele de 450 cmc reprezintă viitorul, celelalte, de 690 cmc, folosite de piloţii din elită, au fost "înfrânate"... Din acest motiv, Marc Coma şi Ciryl Despres, clasaţi pe primele două locuri în 2009, amândoi dublu câştigători ai probei, nu mai sunt atât de siguri de poziţiile lor.
Statutul de favoriţi ai celor doi sunt ameninţate de mai mulţi piloţi. David Fretigne, clasat pe locul 3 anul trecut, cu o Yamaha 450 cmc, este unul dintre ei. Mai ales că acum nu va mai avea de suportat handicapul din 2009, când motorul său a fost mai slab.
Şi alte echipe au ales să treacă direct la 450 cmc. Aprilia este una dintre ele, iar pilotul chilian Francisco Lopez, care concurează pentru ea, are avantajul că ştie foarte bine traseul, mai ales cel din deşertul Atacam, locul unde se poate decide câştigătorul din 2010.
O figură aparte o reprezintă David Casteu, care în urmă cu un an a concurat pentru echipa braşoveană Vectra Racing Team, care nu a putut participa acum din raţiuni financiare. Francezul va concura acum pentru echipa Sherco.