În istoria sa de peste un secol, industria auto a numărat extrem de puţine modele care au trecut testul timpului şi au devenit în mod constant mai bune, odată cu schimbarea generaţiilor. Denumirile lor au devenit sinonime cu progresul, calitatea şi plăcerea de a conduce. Fără îndoială, unul din aceste automobile este BMW Seria 3. Maşina, ajunsă la cea de-a şasea generaţie, a fost mereu standardul în clasa berlinelor premium, atât ca dinamică şi performanţe cât şi ca feeling.
La data lansării, presa de specialitate a lansat o întrebare foarte bună. Cum se raportează noul BMW la vechea generaţie, devenită un etalon al clasei? Sper să nu mă înşel, dar în primul comparativ pe care l-am văzut cu noua Serie 3 nu exista niciun competitor direct al maşinii. Era un simplu old vs new. Etalon vs etalon wannabe.
Vă imaginaţi ce presiune au resimţit toţi cei implicaţi în acest proiect? Miza a fost una extrem de mare pentru BMW. Generaţia anterioară a Seriei 3 a fost una extrem de reuşită, lucru dovedit simplu prin vânzarile epice, iar noua generaţie nu-şi permitea să dea greş. Pentru a evita acest lucru, în Munchen au fost depuse eforturi considerabile. Eforturi care, vă asigur, sunt total justificate.Motor / Transmisie Unul din punctele forte ale Seriei 3 a fost dintotdeauna motorul. Inginerii bavarezi au venit cu soluţii noi de la generaţie la generaţie, propulsoarele BMW devenind foarte repede unele din cele mai performante de pe piaţă. Drept dovadă, avem numeroasele premii ‘Engine of the Year’ şi multe alte distincţii acordate producătorului din Munchen pentru eficienţa şi calitatea motorizărilor. Situaţia nu este deloc diferită în cazul noului Seria 3. Maşina de test a venit cu un propulsor diesel de 2 litri cu 4 cilindri în linie. Beneficiind de aportul injecţiei directe common-rail şi al turbinei cu geometrie variabilă, BMW-ul pune la roată 184 C