La Centrul pentru Educaţie Incluzivă Albatros, elevii cu dizabilităţi învaţă la un loc cu copiii din învăţământul de masă. Elevii vor avea o sală unde vor putea face terapie prin artă, vor beneficia de cabinete de cultură fizică medicală, de logopedie, de stimulare senzorială, o sală de sport şi una de masaj.
La liceul cu profil tehnologic Albatros din Constanţa învaţă 240 de elevi. Cei mai mulţi dintre ei sunt copii cu nevoi speciale, dar învaţă la un loc cu elevii din învăţământul de masă. Nu se simt discriminaţi şi îşi doresc să lucreze în turism, alimentaţie publică, în industria textilă sau în estetica şi igiena corpului omenesc, profilurile unităţii de învăţământ.
Terapii comune
Pentru a le oferi cele mai bune condiţii de studiu, unde să-şi poată dezvolta mobilitatea, abilităţile de comunicare şi unde să-şi poată trata eventualele afecţiuni, Consiliul Judeţean Constanţa a accesat fonduri europene nerambursabile de 1,6 milioane de euro.
„Aveam nevoie de mai mult spaţiu şi de dotări pentru a veni în ajutorul lor. Am accesat fonduri europene, iar acum suntem cu lucrările la final“, susţine Nicoleta Luminiţa Ristea, directorul unităţii de învăţământ şi unul dintre cei care a implementat proiectul.
„Învăţăm cu toţii să reacţionăm pozitiv“
Beneficiarii direcţi sunt 145 de copii cu cerinţe educative speciale, 24 de etnie romă şi 50 din alte judeţe. Indirect, de proiect beneficiază şi elevii din învăţământul de masă, care îi ajută pe cei cu probleme să depăşească handicapul lor. Geanina Elena Ignat (17 ani) este unul dintre elevii clasei de turism şi alimentaţie care participă la o terapie de grup.
„Avem printre noi un coleg pe care încercăm să-l ajutăm. Dorim să-l facem să-şi accepte problema şi să lupte pentru a o remedia. La ora de terapie condusă de profesoara Georgeta Neicu învăţăm cu toţii să reacţion