Cornel Oprişan este primul român care a trăit din plin frenezia din jurul mărcii suedeze. Directorul general al IKEA în România a învăţat cum să anticipeze dorinţele cumpărătorului de mobilă chiar de la fondatorul “imperiului”. Echipat în galben şi albastru, ne-a uimit pe toţi cu energia-i debordantă. A avut răbdare să monteze o măsuţă ca să ne demonstreze ce poate face în doar două minute şi cu aceeaşi minuţiozitate ne-a povestit despre mobilierul şi despre decoraţiunile mărcii suedeze mult aşteptate în România. Se întâmpla la prima conferinţă de presă a IKEA.
Un an şi nouă luni, aproape 6 milioane de clienţi, două cataloage şi peste 180 de milioane de euro mai târziu, discursul se schimbă, deşi entuziasmul rămâne.
Acum, prioritare sunt reducerea costurilor şi implicit a preţurilor pentru produsele vândute în volume mari, lărgirea zonei de depozitare, construirea a încă şase magazine în oraşele mari, precum şi depăşirea perioadei de criză financiară, care ar fi mai degrabă o criză “de încredere”.
El e Cornel Oprişan (43 de ani), managerul care conduce IKEA în România.
Pasiunea lui, electronica
Deşi aparent nu are nicio legătură, pasiunea pentru electronică este cea care l-a adus la şefia magazinului de mobilă şi decoraţiuni. În 1992, în timp ce profesa la Institutul de Cercetări al Armatei, după ce tocmai terminase Electronica, mai făcea un ban din depanarea televizoarelor JVC.
În scurt timp a renunţat la jobul de cercetător ştiinţific al filtrelor de microunde, iar în 1995 deja era directorul general al importatorului.
Legătura cu prezentul o face omul de afaceri Puiu Popoviciu, care importa marca JVC la acea dată şi care deţine acum franciza IKEA în România, ca de altfel întregul complex comercial şi de apartamente din Băneasa, unde este situat şi magazinul.