Circa 8 din 10 companii romanesti utilizeaza retelele sociale pentru promovarea companiei, iar mai mult de jumatate dintre companii utilizeaza marketing-ul pe retelele de socializare de 1-3 ani. Aproape jumatate dintre aceste companii au o frecventa zilnica a postarilor si considera ca utilitatea retelelor de socializare pentru companie va creste in viitorul apropiat. Cele mai utilizate retele sunt Facebook cu 93% rata de utilizare, YouTube cu 43% si LinkedIn cu 43%, conform studiului EY Romania - Social media si mediul de afaceri romanesc.(vezi atasament)
Studiul analizeaza raspunsurile a 173 de reprezentanti ai unor companii romanesti din diverse industrii cu privire la modul in care abordeaza marketing-ul prin intermediul retelelor de socializare si impactul pe care acesta il are in prezent in activitatea lor. Chestionarul a fost aplicat in perioada 22 august - 10 octombrie 2013, iar 79% dintre respondenti sunt reprezentanti ai unor companii cu venituri anuale care depasesc 10 mil EUR.
Pentru a se promova in social media, 39% dintre companiile romanesti respondente au deja un departament special pentru comunicarea prin social media, deoarece considera in proportie de 83% retelele sociale ca fiind o modalitate foarte rapida si eficienta de a prezenta noile produse si servicii.
Faptul ca 78% dintre respondenti utilizeaza retelele de socializare pentru promovarea companiei arata un nivel mare de constientizare a potentialului acestor canale de comunicare si a favorabilitatii pe care o poate genera pentru produsele/serviciile companiei. Totusi acest nivel se situeaza sub cel la nivel mondial, care se apropie de 100%.
Daca Facebook-ul este utilizat de 93% dintre respondenti, Twitter are o rata de utilizare de 26%, in timp ce LinkedIn marcheaza o rata de utilizare de 41% in Romania. Majoritatea respondentilor aloca pentru mar