La 9 iulie a.c., în holul Maternităţii Bucur din Capitală, a avut loc vernisajul cele mai recente expoziţii a medicului-pictor Ileana Maria Conea. Activitatea artistică a acesteia este prezentată la rubrica Arte frumoase de dl Florian Lucan, profesor de pictură la Şcoala de Artă Bucureşti.
Nu este o noutate dacă spun că lumea medicală a oferit nenumărate exemple de personalităţi care au interferat cu lumea artelor. O minimă încercare ar fi o listă nesfârşită de nume reprezentative. Aproape că nu există domeniu al artelor, literatură, pictură, muzică etc., în care reprezentanţi ai domeniului medicinii să nu fie prezenţi. Şi Ileana Conea, în dubla ei calitate de medic şi pictor, contribuie la completarea panopliei medicilor artişti. Nu pot să nu evoc perioada în care, studentă fiind la medicină şi elevă la Şcoala de Artă, împreună încercam să descifrăm tainele picturii, eu în calitate de profesor, iar ea cursantă. Taine ale picturii care, la Ileana Conea, au materializat latura romantică ce o definea atunci şi care a căpătat consistenţă în timp. Căci azi, când mă reîntâlnesc cu pictura ei, înţeleg că Publicitate nu a fost doar ceva pasager, ci un romantism nevindecabil. Fragmente de grădini în care omul este prezent prin minime elemente arhitecturale, promontorii care aspiră la orizonturile marine, un far ce pare că a renunţat să îşi mai facă datoria, vegetalul încercând să scape de constrângerea aleilor, coronamente florale risipite şi ele, păstrând urme ale rigorii umane. Iată, într-o succintă enumerare, elemente constitutive ale picturii Ilenei Conea. Un peisaj emblematic al Ilenei Conea ar fi cel în care ni se spune ceva despre permanenţa naturii şi perenitatea omului. Melancolia se insinuează ca stare dominantă, o melancolie susţinută de oximoronica bucurie tristă generată de recuzita lucrărilor, expresie a vitalităţii vegetalului, a na