Producatorii de praline asteapta vanzari de pana la de patru ori mai mari in decembrie fata de o perioada normala a anului, dupa ce primele noua luni le-au adus cresteri de peste 80% comparativ cu acelasi interval din 2006.
Pe piata pralinelor din ciocolata, care a inregistrat vanzari de aproape 10 mil. euro in primele noua luni ale anului, potrivit companiei de cercetare a pietei Nielsen, producatorii sunt in sezonul de varf al vanzarilor. De Sarbatori, produsele-vedeta sunt pralinele premium, pentru ca atunci cand ofera cadouri, consumatorii nu se mai ghideaza in principal dupa pret.
"In decembrie, vanzarile de praline din portofoliul nostru cresc de patru ori fata de o luna normala. Fiind vorba de sezonul cadourilor, cel mai mult castiga de Sarbatori segmentul premium al pietei", spune Nikos Anyfantis, marketing & trade manager al companiei Heidi Chocolats Suisse.
Producatorul concureaza direct cu jucatori de talie internationala precum Ferrero, Storck (Germania), Kraft Foods, pe o piata estimata la 730 de tone in primele noua luni ale anului. In volum, cresterea vanzarilor de praline pe piata locala fata de primele noua luni ale anului trecut este de 61%, arata un studiu Nielsen.
Rata de majorare a vanzarilor de praline este superioara celei inregistrate pe segmentele tablete (25%) si batoane de ciocolata (17%) in intervalul mentionat. Evolutia segmentului este mai importanta in acest an, pentru ca, anterior, pralinele au inregistrat o crestere anuala de circa 50%, potrivit datelor Kraft Foods Romania.
"In decembrie, vanzarile de praline ale Kraft Foods Romania cresc cu 80% fata de media lunilor din an", afirma Doina Cavache, corporate affairs manager al Kraft Foods Romania, producatorul pralinelor Milka si Poiana de Lux.
In schimb, segmentul mediu de pret al pietei pralinelor aduce ritmuri de crestere mult mai mic