In primele trei luni ale acestui an, Nokia a vandut 5,6 milioane de smartphone-uri Lumia, cu 1,2 milioane mai mult decât în ultimul trimestru al anului trecut. Cu toate acestea, in segmentul telefoanelor mobile ieftine, unde Nokia face legea, vanzarile companiei au scăzut cu 21%, cu mult peste estimarile analistilor care prognozau o reducere de numai 8%.
În rezultat, veniturile totale Nokia pentru trimestrul I al anului 2013 s-au ridicat la doar 5,9 miliarde de euro, cu 600 milioane de euro sub cifra estimata de analiștii chestionați de Reuters și cu 20% mai putin fata de rezultatele de anul trecut.
Vânzările au scăzut și in cazul Nokia Siemens Networks - un joint-venture al companiei finlandeze și Siemens, care produce echipamente pentru rețelele de comunicații. Cu toate acestea, profiturile acestei companii au crescut ca urmare a restructurării.
Expertii spun ca viitorul Nokia depinde în mare parte de cum se va descurca firma în segmentul telefoanelor inteligente premium, dar pentru companie ramane fosrte importanta și piața aparatelor tradiționale, entry level. In China, precum și în alte țări, Nokia cedeaza teren nu doar producătorilor mari, cum ar fi Samsung, dar si in fata unor rivali mai puțin cunoscuti, care produc dispozitive ieftine.
"Declinul vânzărilor [Nokia] pe segmentul entry level este îngrijorător - spune analistul Nordea, Sami Sarkamies. - E bine că Lumia se vinde excelent, dar suntem foarte interesați de situația vanzarilor de dispozitive ieftine. Pe piata premium Nokia este in continuare un jucător minor și viabilitatea companiei depinde în principal de poziția sa pe segmentul telefoanelor ieftine." Dupa numărul de smartphone-uri vândute, Nokia este cu mult în urma Samsung si Apple, care împreună au livrat în trimestrul I aproximativ 100 de milioane de aparate.
Analistii indica gravita