Marţi seară, pe Aeroportul Henri Coandă, 67 de pasageri şi 5 membri ai echipajului aeronavei BAE-146 au văzut moartea cu ochii. Avionul a ratat aterizarea şi a ieşit în spaţiul înierbat. După prima fază a anchetei tehnice s-a spus că accidentul a avut loc din cauza furtunii foarte puternice declanşate cu puţin înainte de aterizarea la Otopeni.
Marţi seară, pe Aeroportul Henri Coandă, 67 de pasageri şi 5 membri ai echipajului aeronavei BAE-146 au văzut moartea cu ochii. Avionul a ratat aterizarea şi a ieşit în spaţiul înierbat. După prima fază a anchetei tehnice s-a spus că accidentul a avut loc din cauza furtunii foarte puternice declanşate cu puţin înainte de aterizarea la Otopeni. Aeronava BAE-146, aparţinînd Romavia, efectua un zbor pentru compania “Carpatair”. “A aterizat pe pista 2, pe Aeroportul Henri Coandă, a ieşit pe calea de rulare, iar atunci s-a întîmplat ceva şi a făcut o rotire. A intrat cu trenul principal pe zona înierbată”, ne-a explicat Valentin Iordache, imediat după accident.
GROAZA. Cei mai mulţi dintre pasageri se întorceau acasă din Italia. Plecaseră de la Timişoara şi ştiau că trebuie să ajungă la Bucureşti la ora 16:40. Dar au mai făcut o escală la Craiova, despre care mulţi dintre ei au declarat că nu ştiau absolut nimic. Au aterizat la 18:17 pe Aeroportul Henri Coandă. Ancheta tehnică pentru stabilirea exactă a cauzelor accidentului aviatic este în desfăşurare şi poate dura chiar cîteva luni. Problema pe care au ridicat-o pasagerii imediat a fost escala la Craiova. Unii spuneau că au încercat să vorbească şi cu membrii echipajului, imediat după aterizare, însă aceştia se plîngeau că sînt foarte obosiţi. Dacă nu s-ar fi oprit la Craiova, ar fi ajuns la Bucureşti cu cel puţin o oră mai devreme, cînd furtuna nu începuse.
GHINION? “Pilotul avea dreptul să refuze, şi legal, şi contractual. El est