Firma Halcrow a stabilit cum ar trebui să se dezvolte zona din jurul Aeroportului Craiova până în 2030. Autorităţile judeţene caută în prezent investitori care să ridice hoteluri, restaurante sau locuinţe.
Un nou terminal care să gestioneze cursele externe şi un flux de până la 1,5 milioane de pasageri până în anul 2030, un parc de afaceri şi altul aerospaţial, precum şi clădiri cu regim hotelier şi zone de alimentaţie publică. Acestea sunt funcţiunile pe care ar trebui să le aibă, până în 2030, zona de 170 de hectare din jurul Aeroportului Internaţional Craiova, teren aflat în proprietatea Consiliului Judeţean. Potrivit preşedintelui Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa, din cele trei variante puse la dispoziţie, s-a ales aceea care stabileşte clar cum va arăta peste 20 de ani zona din jurul aerogării Craiova. „Vom impune un moratoriu în care să specificăm faptul că nu se va mai acorda nicio autorizaţie de construire pe o zonă de cinci kilometri în jurul aeroportului, până când masterplan-ul nu va fi aprobat”,a spus azi Prioteasa. Potrivit şefului executivului CJ, pe 80 din cele 170 de hectare luate în calcul de firma de consultanţă ar urma să se dezvolte infrastructura aeroportuară, în timp ce pe celelalte 90 de hectare ar trebui să apară parcuri de afaceri şi aerospaţiale, hoteluri şi restaurante.
Un nou terminal pentru curse externe
Schiţa întocmită prevede şi un drum care să ocolească cele 170 de hectare, precum şi drumuri de acces dinspre Centura de Nord a Craiovei. Potrivit arhitectului-şef al judeţului, Radu Pappa, cel mai important element de infrastructură care ar urma să apară la aeroport este un nou terminal care să deservească doar cursele externe. „Acesta ar urma să aibă o suprafaţă de 10.200 metri pătraţi şi o dezvoltare în două etape astfel încât în 2030 fluxul de pasageri să ajungă la 1,5 milioane de pasageri”,a spus Pappa. Acest