Confruntat cu diminuarea veniturilor şi plecările unor directori executivi importanţi, Yahoo încearcă să vină cu ceva nou pe piaţă - o platformă pentru aplicaţii care să permită utilizatorilor să primească conţinut personalizat pe telefoanele mobile sau tablete. Preşedintele executiv al Yahoo, Carol A. Bartz ar urma să prezinte planurile companiei la congresul Mobile World din Barcelona, pe 14 februarie, spun surse din anturajul Yahoo. Purtătorul oficial de cuvânt a refuzat, însă, să comenteze.
Noua platformă Yahoo va analiza preferinţele declarate ale utilizatorului, cuvintele cheie introduse în motoarele de căutare, activitatea acestuia în reţelele de socializare pentru a-i furniza ştiri sau materiale care s-ar plia pe preferinţele acestuia. Platforma va fi disponibilă pe site-ul Yahoo, dar va putea funcţiona şi pe tablete sau smartphone-uri. Nu se ştie încă dacă planurile Yahoo prevăd şi conţinut personalizat în ceea ce priveşte adresele de mail.
Accentul pe tehnologia mobilă
În ultimii ani, Yahoo a permis utilizatorilor să adauge link-uri şi aplicaţii la pagină şi, de asemenea, să schimbe formatul paginii în funcţie de preferinţele personale. Între timp, tehnologia mobilă este tot mai atent abordată de Yahoo, având în vedere că multe persoane utilizează internetul folosindu-se de telefoane şi tablete, în detrimentul PC-urilor. "Dacă Yahoo vrea să rămână competitiv pe piaţa globală, trebuie să acorde mai multă atenţie tehnologiei mobile. În opinia noastră, în următorii trei - cinci ani, internetul va fi accesat de trei sau patru ori mai mult cu ajutorul tehnologiei mobile, decât prin intermediul PC-urilor", a declarat analistul Aggarwal Sandeep, de la firma consultanţă Caris & Company.
Schimbarea la faţă a Yahoo
Yahoo încearcă în prezent să schimbe percepţia conform căreia este un "imperiu în declin", spune Agg