Sistemul tezelor cu subiect unic nu reflectă nivelul real de pregătire a elevilor Actuala procedură de admitere în liceu este contestată de directorii liceelor bine cotate din Capitală.
Sistemul tezelor cu subiect unic nu reflectă nivelul real de pregătire a elevilor
Actuala procedură de admitere în liceu este contestată de directorii liceelor bine cotate din Capitală. Ei doresc să organizeze examene proprii de evaluare a candidaţilor.
Directorii mai multor colegii de prestigiu din Bucureşti sunt nemulţumiţi de faptul că sistemul de admitere bazat pe media tezelor cu subiect unic şi a celor din gimnaziu nu arată care sunt în realitate cei mai buni elevi. Actualul sistem a început să funcţioneze din 2007/2008. "Mă îndoiesc că actuala metodă de admitere reflectă în mod real pregătirea elevilor. Ca dovadă, copiii care au venit cu medii extrem de mari de absolvire a gimnaziului nu au făcut faţă concurenţei la clasă, comparativ cu alţi copii care nu arătau aceleaşi performanţe pe carnetul de note din gimnaziu", a explicat directorul Colegiului Naţional "Mihai Viteazul", prof. Sever Popa ( media ultimului admis a fost anul trecut de 9,48).
Notele de 10 se acordă diferit
Şi directorul Colegiului Naţional de Informatică "Tudor Vianu" (unde media ultimului admis în 2007 a fost de 9,51), prof. Silvia Moraru, consideră că actualul sistem de învăţământ trebuie reconceput. "O notă de 10 se acordă diferit de la o şcoală la alta, prin prisma severităţii profesorilor şi a pregătirii elevilor, astfel că nu este just ca această notă să conteze la fel pentru admitere", a afirmat prof. Moraru.
Stabilirea unei admiteri corecte, în care copiii care au învăţat în şcoli cu exigenţe mai mari să nu fie dezavantajaţi faţă de cei care vin cu note mai bune, de la o şcoală mai puţin exigentă, este şi dorinţa conducerii Colegiului Naţional "Gheorghe Lazăr"