Oficialii fostului Minister al Turismului arunca pisica de la unii la altii, cand e sa explice de ce s-au alocat atatia bani de la buget pentru un ghid turistic al carui intreg tiraj valoreaza putin peste 200.000 de euro 15.000 de exemplare, la 14,50 euro bucata. Acestea sunt cifrele importante ale recent aparutului Guide Bleu Evasion Roumanie, un ghid turistic realizat de editura franceza Hachette si finantat de Guvernul Romaniei. Inmultite cele doua cifre, rezulta ca e vorba de o afacere cu putin peste 200.000 de euro. Guvernul a alocat insa pentru acest proiect o suma de patru ori mai mare, iar dintre cei care au negociat contractul, oficiali ai fostului Minister al Turismului, nici unul nu explica ce s-a intamplat cu diferenta de bani. Afacerea a inceput in 2002, cand Dan Matei Agathon, ministrul de atunci al Turismului, spune ca l-au enervat niste ghiduri straine care prezentau o imagine nu tocmai idilica despre Romania. "Li se spunea turistilor sa-si aduca cu ei apa minerala, ceva inacceptabil" - spune fostul ministru. Legatura cu editura Hachette si-o asuma fostul tenisman Ilie Nastase, cel care reprezinta, in Romania, interesele grupului Lagardere, din care face parte si Hachette. In iulie 2002, Guvernul aproba, printr-o hotarare, suma de 30 de miliarde de lei pentru finantarea ghidului - ceea ce insemna, la cursul valutar de atunci, putin peste 900.000 de euro. Prin aceeasi hotarare, Guvernul aloca efectiv, din bugetul pe acel an, jumatate din suma, iar in decembrie 2002, printr-o alta hotarare, se aprobau inca 15 miliarde din bugetul pe anul 2003. In mod curios, in decembrie 2003 este adoptata o a treia hotarare de guvern, prin care se mai aloca inca 15 miliarde, din bugetul pe 2004 - ceea ce ar ridica "nota de plata" a intregii afaceri la peste 1,3 milioane de euro. Carmen Moraru, actualul director al Directiei de Turism din Ministerul Transporturilor, C